sâmbătă, 14 martie 2009

S2/C7 - Grafica 3D - Departament Teatru

Grafica 3D
• Reprezentari vectoriale – desenarea unui obiect prin puncte, linii
Algoritmul matematic compune obiectul plecand de la tipul obiectului, nr.varfuri, vertex,lungime linie etc. Avantaj (recompunerea desenului dupa deformare), spatiu mic de memorare
• Reprezentare prin harti de pixeli (bitmap)– obiectul este o imagine compusa din pixeli . Un pixel contine: coordonate punct , culoare , adincime de culoare. Dezavantaj: spatiu mare, si deformarea e cu pierdere de imagine
• Reprezentare in spatiu:
– Axa xx’ – plan orizontal
– Axa yy’ – plan vertical
– Axa zz’ – plan observator de la ochi spre obiect
• Metode de observare:
– Observator mobil: ochiul se misca in jurul obiectului
– Observator fix : in fata ecranului defileaza obiectul sau parti din el

Reprezentare obiect
• Prin puncte
• Prin retea de linii (vector) si noduri (vertex) - wireframe
• Prin retea de poligoane (petice)
• Prin compunere de obiecte
Introducerea datelor in sistem:
- definirea unor cadre (frame)
- definirea unor cadre cheie (keyframe) care definesc punctul de plecare al unei transformari
- scanare imagine , transformarea ei in cadru dupa prelucrare
Obs. Procedeul matematic de trecere de la un cadru , la unul modificat se realizeaza prin interpolare
Transformari
- scalare
- Rotire
- Deformare (skrew)
- translatie
Controlul animatiei
• Control explicit – fiecare imagine este desenata,
• Control procedural – se definesc cadrele cheie (keyframe) celelalte cadre sunt generate de program. Unele cadre influenteaza comportarea altor obiecte (un obiect arunca umbra asupra altuia)
• Controlul comportarii reale (metoda constringerii) (mingea nu trece prin perete)
• Rotoscopia – prelucarea miscarilor din lumea reala pe baza de senzori de miscare
Elemente de iluminare
- Lumina ambientala (iluminare egala peste toate obiectele)
- Lumina de reflector
- Lumina solara (de la infinit)
Flash
• Fisiere *.FLA - fisiere necompilate, executate in mediu flash cu Control-Test movie
• Fisiere *.SWF, arhive de fisiere executate cu flash player
Elemente componente
1. Scena – spatiu de desenare
2. Obiecte din scena:
- primitive
- simboluri, retinute in biblioteci (library)
- element grafic
- Movie Clip (animatie)
- Buton
- sunet
- imagine (*.jpg/bmp)
- instante –copii ale obiectelor din biblioteca
3. Def. O imagine statica dintr-o animatie se numeste cadru 9frame)
4. Linia Timeline cuprinde un sir de cadre . Un obiect poate fi atasat unui cadru. Exista cadre simple (frame) ,cadre cheie (keyframe) evidentiate printr-un cerc in interior) si cadre spatiu
Instrumente de desenare
• Rigla temporara pentru precizie.(view-rulers)
• Grila (caroiaj) (view-grid) Permite alipirea obiectelor la caroiaj (View – snapping)
• Hand(mana) – deplaseaza scena in fereastra
• Selection (sageata neagra)– selecteaza/sterge contur obiect, continut obiect
• Subselection – elimina puncte de control obiect
• Line – traseaza linie
• Pen – pune/sterge/modifica puncte de control
• Pencil – trasarea de mina
• Brush – umple continut
• Free transform
• Fill transform – modifica gradienti culoare
• Ink bottle – schimba culoare contur (calimara)
• Paint bucket – modifica continut (ulcior)
• Text – static, dinamic, Input

Layer (strat)
• Tipuri de layer
– Normal
– Ghid -
– Ghidat
– Masca – strat de definire a unei zone de decupare
– Mascat
Obs. Optiunea View layers as ouline permite evidentierea conturului pe doua layere
Obs. F5 – inserare cadru simplu
F6 – inserare cadru cheie (keyframe)
F7 – inserare cadru blank
Obs. Delete nu sterge un cadru ci doar imagine grafica din cadru

Niciun comentariu: