sâmbătă, 14 martie 2009

S2/C6 - Metode de animatie in Flash Departament Teatru

ANIMATIE
Metode
1. Motion tweening
2. Shape tweening
1. Motion tweening
- Se aplica asupra simbolurilor
Modificari posibile:
- pozitie simbol
- dimensiune
- rotatie
Metode:
1. - tweening motion
2. - tweening motion along a path
Obs. In linia Timeline apare in culoare albastru deschis
1. Tweening motion
Procedeu:
1. se deseneaza un obiect
2. se transforma in simbol (Convert to symbol)
3. Se pozitioneaza cursor in cadrul Timeline, click dreapta Insert keyframe
4. Se fac modificari asupra simbolului
5. se revine in cadrul 1 din Timeline
6. Click dreapta Create tweening motion
2. Tweening along a path
1. desenez un obiect in stratul 1
2. transform in simbol (Modify – Convert to symbol)
3. Inserez un nou strat (2) (click dreapta, proprietati , Ghid, sau Modify Timeline , Ghidaj)
4. In stratul de ghidaj trasez un drum (folosind pen)
5. In timeline in cadrul 40 din stratul de ghidaj Insert frame
6. In stratul 1 pozitionez simbol la inceput traseu
7 In cadrul 40 in strat 1 , inserez keyframe
8. In cadrul 40 strat 1 pozitionez simbol la capatul cursei
9. Modify Creation Motion
3. Shape tweening (morfism)
- Nu se aplica simbolurilor
Obs, Se deschid obiecte sau grupuri de obiecte in elemente componente cu Modify – Break Apart (la text Break Apart trebuie tastata de doua ori)
Modificari posibile
- locatie
- dimensiune
- culoare
- opacitate
Obs. In linia Timeline apare in culoare verde deschis
Procedeu
1. Se deseneaza un obiect (sau imagine bitmap)
2. Daca e grup de obiecte atunci Modify - Break Apart
2. In Timeline , cadru 30 , click dreapta insert keyframe
3. Se aplica proprietati asupra obiectului (sau se sterge si se deseneaza alt obiect)
4. In cadrul 1 se alege optiunea Tween = Shape
4. Timeline effect
Se aplica asupra:
- buton,
- simbol
- imagini bitmap
Procedeu:
1. se insereaza un obiect
2. se converteste in simbol
3. click dreapta, Timeline effect
Efecte:
- blur (creza umbra sub obiect)
- expand
- explode

Niciun comentariu: